It Service Management - Service Desk Software

Nilex It Service Desk (ITSM)
Nilex It Servicedesk Software - ITSM Solution
It Service Management løsningen (ITSM) fra Nilex er ITIL certificeret af Pink Verify. Systemet er et moderne Service Desk system, som med principper om Single point of contact (SPOC) og indbyggede ITIL processer optimerer din håndtering af Incidents og Service Requests og forbedrer kvaliteten af din It support og service delivery.

Det handler om at forankre solide Business processer og gøre dine kunder glade ved at skabe gode service- og supportoplevelser når de henvender sig til din Customer Service funktion.

Nilex Service Management løsningen kan nemt tilpasses og tilfredsstille selv store organisationer.

Infrasoft er specialister på It Service Management (ITSM)

“Samarbejdet har været rigtig positivt. Hos Infrasoft er de tydeligvis specialister på IT Service Management, Service Desk og ITIL, og de ved hvad de taler om. De er hurtige til at reagere når jeg lægger sager ind til deres support, og er hurtige med på banen i forhold til hvad det handler om. Det er meget tilfredsstillende, siger Betina Thuren, Projektleder hos Syddjurs Kommune.

Betina Thuren, Syddjurs kommune
Betina Thuren, Projektleder 
Syddjurs Kommune

Servicedesk software i en digital alder


Vores Service Desk ticketing software hjælper dig med at optimere en hel række funktioner og arbejdsprocesser med udgangspunkt i ITIL framework. 

Få løst flere henvendelser og på mindre tid i din Servicedesk funktion med bedre workflow, og stil dette op som målbare KPI'er, som du kan lave real-time rapporter på.

ITSM værktøjet understøtter ITIL processer som Incident og Service Request Management, Knowledge Management, Request Fulfillment, Problem Management og Change Management, Service Level Agreements og CMDB. 

Alle disse ITIL processer er koblet sammen via vores avancerede CMDB.

ITIL Compliance

Nilex har PinkVerify 2011

Nilex Service Platform har været gennem en ITIL-verifikation, og er godkendt af Pink Verify til at understøtte ITIL-framework.


 

Hvad er Service Desk og IT Service Management (ITSM)?

It Service Management (ITSM) udspringer af ideologien bag ITIL framework, som er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library. En It-tjenesteudbyder udfører bedst ITSM med en passende blanding af mennesker, ITIL processer og ITSM værktøj, som også findes under andre navne som Service Desk Software, Help Desk Software eller Ticketing Software.

For de fleste virksomheder er formålet med indførelsen af IT Service Management at højne service-kvaliteten og forbedre kundeoplevelsen.

ITSM styres af strategiske overvejelser og politikker med det formål effektivt at kunne levere og drifte It-services, som opfylder kundernes forretningsbehov. De fornødne ITIL processer beskrives og tilpasses organisationen og skal b.la. indeholde definitioner og beskrivelser på roller, ansvarsfordelinger, Hvilke It-services, SPOC, Service Desk funktion, arbejdsprocedurer, prioriteringer, reaktionstider og service niveauer (SLA).

På det operationelle niveau udføres IT Service Management typisk ved hjælp af et ITSM software, der hjælper it-tjenesteudbyderen med at håndtere Customer Service via en Single-Point-of-Contact (SPOC) ind til en bemandet Servicedesk funktion. En kundes henvendelse til Service Desk vil resultere i oprettelsen af en Ticket, som efterfølgende processeres efter en nærmere defineret proces f.eks. i et workflow. På den måde hjælper ITSM værktøjet med at omsætte ITIL-processerne i praksis.

ITIL processer som typisk anvendes i IT Service Management sammenhænge er Incident Management, Problem Management, Change Management, Knowledge Management, Request Fulfillment, Event Management, Configuration Management Database (CMDB) og service rapportering med KPI og SLA.
Grafisk visning af ITIL cirklen.

Nilex Service Management

Nilex har udviklet Service Management, Ticketing systems og Asset Management software i mere end 20 år. Løsninger fra Nilex anvendes til kundesupport, It Service Desk og anden teknisk support. Nilex har oplevet en positiv udvikling i Skandinavien, og har i dag mere end 1000 kunder.

I Danmark har Nilex haft en flot vækst, og har i dag mere end 25% af de danske kommuner som kunder.

Vores Service Desk løsning giver jer bedre day to day service- og supportprocesser, og vores løsning understøtter ITIL.

Nilex Service Platform (NSP)

Video om vores Nilex Service Management Platform

Se vores video om Nilex Service Platform, hvor du kan opleve hvordan vores løsning kan hjælpe dig til at gøre 
service og support nemmere og mere effektivt.

ITIL Processer

Nilex Service Platform er compliant med ITIL's framework. 

Incident & Request - Problem Management - Change Management 
Service Level Agreement - Configuration Management - Knowledge Management

ITIL processer- Nilex Service Platform

Service Management som en Shared Services Platform

Traditionelt har man gennem tiden opbygget sin It suppport alene, uden at tænke på de andre interne service-afdelinger. Vi anbefaler at etablere et samlet support-center, som giver single point of contact for alle ansatte uanset hvilken service man skal rekvirere. 


Du sætter brugeren i centrum, og du gør det enkelt at for de ansatte at henvende sig, og og få den nødvendige hjælp.

Nilex Shared Services Center (SPOC)

Brug flere servicekanaler til Service Desk

Nilex Service Platformen kan anvende flere servicekanaler, 
som giver kunden flere muligheder for at henvende sig til service-afdelingen.


Det handler om at være tilgængelige, der hvor jeres kunder er.


Help Desk supportkanaler

Cloud løsning eller On-premise

Som kunde vælger du selv, hvad der er bedst. Du kan frit vælge mellem at køre Nilex på egen server eller som en Cloud løsning.

Hvis du vælger en Cloud løsning, skal du ikke tænke på andet end at bruge løsningen. Vi sørger for alt det bagved liggende, som vedligehold af server, opdatering, backup og oppetid. 



Nilex Cloud Help Desk & Customer Service

Læs mere om systemet her

 
Nilex sagsstyring ikon
Nilex Self Service Portal ikon
Nilex Knowledge Base ikon
Nilex Service Katalog ikon
Nilex Mobile App ikon
Nilex rapporter ikon
 
Nilex Dashboard ikon
Nilex Survey ikon
Nilex SLA ikon
Nilex Asset Management ikon
Nilex Social Media Management ikon
Nilex aktivitetsstyring ikon
 

Har du spørgsmål til vores produkter eller ønsker du at høre nærmere, giver vi dig gerne et opkald. Det eneste du skal gøre, er at udfylde og indsende formularen. Så vil en af vores medarbejdere kontakte dig.
Indtast dit navn
*
Indtast dit telefonnummer
 
Skriv eventuelt en meddelelse
 
'
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.