Prøv vores moderne Service Desk Software

Med vores moderne Service Desk løsning fra Nilex kan i optimere jeres IT Service Management og supporting it-services.

Kunderne kan kontakte ServiceDesk via kundeportalen, e-mail, chat eller telefon, og systemet samler alle henvendelser i en samlet kø, som gør det overskueligt for support-teamet at løse problemerne hurtigt.


Service Desk kan med et moderne system og bedre processer tilbyde en bedre It-support og opnå en højere kundetilfredshed i jeres Customer Support.


“We believe we have the best IT Servicedesk Software”

Læs om funktionerne i Nilex Service Platform

Ticket Management

Få mere struktur på service og support, og bedre kommunikation.

Læs mere

Knowledge Management

Vidensdatabase til artikler, FAQ, vejledninger og dokumentation.

Læs mere

Self Service Portal

Få dine kunder til at betjene sig selv i vores portal, som har åbent 24/7.

Læs mere

Asset Management

Få fuldt overblik over alt udstyr og alle applikationer i virksomheden.

Læs mere

Digitalisering hos Syddjurs Kommune

Syddjurs Kommune bruger Nilex Service Platform til deres It-afdeling, som med platformen har digitaliseret stort set alle arbejdsgange

“Samarbejdet har været rigtig positivt. Hos Infrasoft ved de hvad de taler om. De er specialister på IT Service Management og ITIL processer, Betina Thuren, Syddjurs Kommune.

Læs mere

Hvad er Servicedesk?

Service Desk er en IT-support funktion under IT Service Management (ITSM) og er beskrevet i ITIL Framework, hvor det tilhører Service Operations processen. ITIL er en forkortelsen for Information Technology Infrastructure Library.

ITSM styres af strategiske overvejelser og politikker med det formål effektivt at kunne levere og drifte IT-services, som opfylder kundernes forretningsbehov.

For de fleste virksomheder er formålet med indførelsen af ITSM at højne servicekvaliteten, forbedre kundeoplevelsen og få mere effektivitet og bedre udbytte af organisationens interne ressourcer og support capability.

Servicedesk leverer IT-support, herunder primært håndtering af Incidents og Service Requests, og er derfor et vigtigt element for at sikre kunderne en god Customer Service oplevelse.

En Service Provider opnår det bedste i implementeringen ved at have fokus på de 3 P’er – People, Process & Product – altså en passende blanding af mennesker, ITIL og ITSM Software.

Nilex ITIL processer

Anno 2005 og Gazelle virksomhed

Infrasoft blev etableret i 2005, og har dansk ejerkreds. Vi har siden etableringen haft succes på markedet, og vores vækst resulterede i, at vi modtog Gazelle-prisen i 2016.

servicedesk ITIL illustration

Nilex Servicedesk er ITIL Compliant

Vores løsning bygger på principperne om Single Point of Contact (SPOC), ITIL framework og vores best-practice på ITSM processer:


– Request Management – Incident Management
– Problem Management
– Change Management
– Request Fulfillment (Service Catalog)
– Service Level Agreements
– Asset & Configuration Management
– Configuration Management Database (CMDB)
– Continual Service Improvement (CSI)


Ved at arbejde med de 3 P’er, People, Process & Product, kan man skabe de bedste betingelser for en optimal Business Process.

Continual Service Improvement, CSI

Vores løsning vil automatisk opbygge data, som du kan bruge i dine ledelsesrapporter. Data og rapporter danner et godt grundlag til at lave kontinuerlig forbedring på dine IT-services (Continual Service Improvement, CSI)

Læs om Rapporter

Video om Nilex Service Platform

Med vores Service Mangement platform kan hele forretningsgange digitaliseres.

ITIL Compliance

Nilex Service Platform har været gennem en ITIL-verifikation og er godkendt af Pink Verify til at understøtte ITIL-framework.

ITIL PinkVerify 2011

Servicekanaler

Nilex Service Platformen kan anvende flere servicekanaler, som giver kunden flere muligheder for at henvende sig til service-afdelingen.  Det handler om at være tilgængelige der, hvor jeres kunder er.

Nilex Service Katalog

Service Katalog er en integreret funktion i Nilex Service Management Systemet. En IT-afdeling kan publisere sine varer og standard ydelser i Service Katalogets webshop, hvorefter en bruger eller kunde simpelt kan bestille standard varer og ydelser.  Et godkendelsesflow bliver sat op i systemet, hvilket forenkler processen fra bestilling til godkendelse og videre til levering af varen til brugeren.

Nilex Shared Service platform

Shared Services Platform 

Traditionelt har man gennem tiden opbygget sin IT suppport alene uden at tænke på de andre interne service-afdelinger. Vi anbefaler at etablere et samlet support-center, som giver Single Point of Contact for alle ansatte uanset, hvilken service man skal rekvirere.

Du sætter brugeren i centrum, og du gør det enkelt at for de ansatte at henvende sig og få den nødvendige hjælp.

Læs mere om Enterprise Service Management

IT Service Desk i en digital alder

Markedet forventer altid en høj kvalitet og en god service. Derfor skal forretning være omstillingsparat, innovativ og kvalitetsbevidst for at skabe gode resultater og nå sine mål. 

Dette kan du opnå med ITIL Service Lifecycle og et ITSM framework, som består af følgende:


– Service Strategy
– Service Design
– Service Transition
– Service Operation
– Continual Service Improvement Alle disse ITIL processer er koblet sammen via vores avancerede CMDB.