Service Desk Software - ITSM

Nilex It Service Desk (ITSM)
Nilex Service Desk Software - ITSM Solution
Med vores moderne IT Service Desk System kan du og dit support team optimere håndteringen af Incidents og Service Requests. Det sker udfra principperne om single point of contact og ved hjælp af Information technology infrastructure library ITIL. Med vores ITSM løsning vil du forbedre dine processer og højne kvaliteten i din It support og It Service Delivery. En mere effektiv It organisation kan give bedre It-support, og du kan forbedre kunderejsen ved at skabe gode service- og supportoplevelser.

Vores Service Desk Software hjælper dig med at optimere dine business processer og arbejdsprocesser med udgangspunkt i ITIL framework. Ved hjælp af vores ITSM best practice vil du og dit team kunne arbejde mere effektivt. Vores løsning vil automatisk gemme information, som så du kan arbejdre mere struktureret med opnå forbedringer i din service-afdeling. Det kalder vi Continual Service Improvement (CSI).
 
Nilex Service Desk Software er bygget på nyeste web-teknologier som HTML5 og Angular. 


Nilex sagsstyring ikon
Nilex Self Service Portal ikon
Nilex Knowledge Base ikon
Nilex Asset Management ikon
Nilex Service Katalog ikon
Nilex Dashboard ikon
 

Infrasoft er specialister på Service Desk og IT Service Management (ITSM)

“Samarbejdet har været rigtig positivt. Hos Infrasoft ved de hvad de taler om. De er specialister på ITSM, Service Desk og ITIL. De er hurtige til at reagere når jeg lægger sager ind til deres support, og er hurtige med på banen i forhold til hvad det handler om. Det er meget tilfredsstillende, siger Betina Thuren, Projektleder hos Syddjurs Kommune.

Betina Thuren, Syddjurs kommune
Betina Thuren, Projektleder 
Syddjurs Kommune

IT Service Management i en digital alder


Enhver forretning skal være omstillingsparat, innovativ og kvalitetsbevidst for at skabe gode resultater og nå sine mål i et marked ofte med hård konkurrence. Markedet forventer altid en høj kvalitet og en god service. Dette kan du opnå med ITIL Service Lifecycle og et ITSM framework, som består af følgende

Service Strategy
Service Design
Service Transition
Service Operation
Continual Service Improvement

Nilex ITSM tool understøtter ITIL processer som Incident og Service Request Management, Knowledge Management, Request Fulfillment, Service Catalog, Problem Management og Change Management, Service Level Agreements og CMDB. 

Alle disse ITIL processer er koblet sammen via vores avancerede CMDB, som står for Configuration Management Database

ITIL Compliance

Nilex har PinkVerify 2011

Nilex Service Platform har været gennem en ITIL-verifikation, og er godkendt af Pink Verify til at understøtte ITIL-framework.


 

Hvad er Service Desk?

It Service Management (ITSM) udspringer af ideologien bag ITIL framework, som er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library. 

En It-tjenesteudbyder udfører bedst ITSM med en passende blanding af mennesker, ITIL processer og ITSM værktøj, som også findes under andre navne som Service Desk Software, Help Desk Software eller Ticketing Software.

For de fleste virksomheder er formålet med indførelsen af ITSM at højne service-kvaliteten og forbedre kundeoplevelsen.

ITSM styres af strategiske overvejelser og politikker med det formål effektivt at kunne levere og drifte It-services, som opfylder kundernes forretningsbehov. 

De fornødne ITIL processer beskrives og tilpasses organisationen og skal b.la. indeholde definitioner og beskrivelser på roller, ansvarsfordelinger, It-services, SPOC, Service Desk funktion, procedurer, prioriteringer, reaktionstider og service niveauer (SLA).
Grafisk visning af ITIL cirklen.

På det operationelle niveau udføres IT Service Management typisk ved hjælp af et ITSM software, der hjælper it-tjenesteudbyderen med at håndtere Customer Service via en Single-Point-of-Contact (SPOC) ind til en bemandet Servicedesk funktion. En kundes henvendelse til Service Desk vil resultere i oprettelsen af en Ticket, som efterfølgende udføres efter en nærmere defineret proces. Det kunne for eksempel være styret af et workflow. På den måde hjælper ITSM værktøjet med at udføre ITIL i praksis. 

ITIL processer som typisk anvendes er Incident Management, Problem Management, Change Management, Knowledge Management, Request Fulfillment, Event Management, Configuration Management Database (CMDB) og service rapportering med KPI og SLA.

Nilex Service Management

Nilex har udviklet Service Management, Ticketing systems og Asset Management software i mere end 20 år. Løsninger fra Nilex anvendes til kundesupport, Service Desk og anden teknisk support. Nilex har oplevet en positiv udvikling i Skandinavien, og har i dag mere end 1000 kunder.

I Danmark har Nilex haft en flot vækst, og har i dag mere end 25% af de danske kommuner som kunder.

Vores Service Desk løsning giver jer bedre day to day service- og supportprocesser, og vores løsning understøtter ITIL.

Nilex Service Platform (NSP)

Nilex Service Catalog


 Service Catalog er en integreret funktion i Nilex Service Management Systemet. Service Cataloget gør det enkelt for brugeren eller kunden at bestille standard varer og ydelser hos It-afdelingen. It-afdelingen kan publisere sine varer og standard ydelser i Service Katalogets webshop. I systemet sættes et godkendelsesflow op, som forenkler processen fra bestilling til godkendelse og til levering af varen til brugeren. Læs mere om vores Service Catalog her

Order flow illustration from Nilex Service Catalog

Video om vores Nilex Service Platform

Se vores video om Nilex Service Platform, hvor du kan opleve hvordan vores løsning kan hjælpe dig til at gøre 
service og support nemmere og mere effektivt.

Service Management som en Shared Services Platform

Traditionelt har man gennem tiden opbygget sin It suppport alene, uden at tænke på de andre interne service-afdelinger. Vi anbefaler at etablere et samlet support-center, som giver single point of contact for alle ansatte uanset hvilken service man skal rekvirere. 


Du sætter brugeren i centrum, og du gør det enkelt at for de ansatte at henvende sig, og og få den nødvendige hjælp.

Nilex Shared Services Center (SPOC)

ITIL Processer

Nilex Service Platform er compliant med ITIL's framework. 

Incident & Request - Problem Management - Change Management 
Service Level Agreement - Configuration Management - Knowledge Management

ITIL processer- Nilex Service Platform

Brug flere servicekanaler til Service Desk

Nilex Service Platformen kan anvende flere servicekanaler, 
som giver kunden flere muligheder for at henvende sig til service-afdelingen.


Det handler om at være tilgængelige, der hvor jeres kunder er.


Help Desk supportkanaler

Cloud løsning eller On-premise

Som kunde vælger du selv, hvad der er bedst. Du kan frit vælge mellem at køre Nilex på egen server eller som en Cloud løsning.

Hvis du vælger en Cloud løsning, skal du ikke tænke på andet end at bruge løsningen. Vi sørger for alt det bagved liggende, som vedligehold af server, opdatering, backup og oppetid. 



Nilex Cloud Help Desk & Customer Service

Læs mere om systemet her

 
Nilex sagsstyring ikon
Nilex Self Service Portal ikon
Nilex Knowledge Base ikon
Nilex Service Katalog ikon
Nilex Mobile App ikon
Nilex rapporter ikon
 
Nilex Dashboard ikon
Nilex Survey ikon
Nilex SLA ikon
Nilex Asset Management ikon
Nilex Social Media Management ikon
Nilex aktivitetsstyring ikon
 
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.