Unik System Design logo
 

Unik System Design valgte Nilex Service Management


UNIK System Design er en mellemstor privat virksomhed, der udvikler innovativ branchesoftware til ejendomsadministration og advokatkontorer.
Tidligere har UNIK haft sit eget selvudviklede service management system, som var individuelt tilpasset hver enkelt afdelings behov. Det gav både en stor grad af fleksibilitet, men betød samtidig at systemets størrelse og forgreninger forekom uoverskuelig, hvilket resulterede i en uensartet sagshåndtering.

UNIK besluttede derfor at implementere Nilex Service Management systemet fra Infrasoft, som siden februar 2018 har dannet ramme for en mere ensartet sagsstyring og opgavehåndtering på tværs af afdelingerne i UNIK.

Nyt Service Management System 


“Vi havde et stort ønske om at få et standard Service Management System, hvor alle brugere og afdelinger benytter systemet på samme måde. Vi har valgt Nilex, fordi det giver os den største genkendelighed i forhold til det system vi havde før, samtidig med, at det giver os de fordele der, er ved et samlet standard kundeservice og ITSM-system”
Lars Cordes, Teknisk Chef, UNIK System Design
Lars Cordes, teknisk chef fra Unik System Design

Service Desk funktionen nytænkes

Nilex platformen understøtter med Service Desk funktionen hele organisationens service- og supportprocesser og sikrer en god struktur og et overblik, som gør det muligt at levere et højt og ensartet serviceniveau til alle eksterne brugere.

“Vi er glade for, at vi nu har et standard kundeservice og ITSM-system. Det vil sige, at uanset hvilken afdeling man sidder i, arbejder vi nu på den samme måde i systemet. Det er der vi forventer at få en stor værdi i på sigt”, siger Lars Cordes, Teknisk Chef, UNIK System Design

Med den nye Nilex Service Management platform fra Infrasoft har UNIK System Design fået ét samlet og overskueligt rammesystem. Løsningen vil på sigt skabe stor værdi for UNIK i form af en mere ensartet sagsstyring og opgavehåndtering.

Nilex systemet til kundesupport

UNIKs kunder varetager alt fra boligadministration til juridiske opgaver, og hver kundegruppe er kendetegnet ved at have meget specifikke behov i forhold til sagshåndtering. Det har stillet store krav til Nilex support-systemet, som skal være i stand til at håndtere hele UNIKs samlede kunde flow, med alle deres forskellige, individuelle krav. 

“InfraSoft har været omstillingsparate i hele processen og har lavet nogle tilpasninger i systemet, som imødekom vores måde at se tingene på, som ellers er forskellig fra det traditionelle udgangspunkt i Nilex-systemet”, siger Lars Cordes, Teknisk Chef, UNIK System Design.

Nilex platformen bruges til kundesupport (Customer Service Software) 

UNIKs kunder varetager alt fra boligadministration til juridiske opgaver, og hver kundegruppe er kendetegnet ved at have meget specifikke behov i forhold til sagshåndtering. Det har stillet store krav til Nilex support-systemet, som skal være i stand til at håndtere hele UNIKs samlede kunde flow, med alle deres forskellige, individuelle krav.

“InfraSoft har været omstillingsparate i hele processen og har lavet nogle tilpasninger i systemet, som imødekom vores måde at se tingene på, som ellers er forskellig fra det traditionelle udgangspunkt i Nilex-systemet”, siger Lars Cordes, Teknisk Chef, UNIK System Design

Nilex løsningen og samarbejdet i flere detaljer

Import af sagshistorik

Takket være en særlig tilpasning af Nilex platformen sikrede Infrasofts udviklere, at UNIKs omfattende sagshistorik med op mod 200.000 sager kunne importeres og indgå i sagshåndteringen i det nye system.


Håndtering af screendumps 
Nilex bygger på den moderne HTML5 teknologi, som gør det intuitivt at formidle henvendelser med en visualisering i form af et eller flere screendumps direkte i sagsbeskrivelsen. Denne funktion er en klar fordel for en virksomhed som UNIK, der håndterer mange eksterne brugerhenvendelser, som netop gør brug af det.

Designworkshops

Gennem en række designworkshops med UNIK har Infrasoft udviklet en løsning, baseret på de idéer, ønsker og krav, de enkelte afdelinger i UNIK har haft.
UNIK har deltaget aktivt i udviklingen, og Infrasoft har vejledt ud fra et solidt erfaringsgrundlag og hjulpet til at finde en god, fælles løsning.


Nem integration med anden software
Nilex platformen har et REST API, som tillader et stykke software at interagere med andet software. Funktionen gør platformens integrationsmuligheder yderst fleksibel over for en kunde som UNIK, idet den tillader integrationer med andre systemer og værktøjer.

Samarbejdet med Infrasoft

Teknisk Chef ved UNIK, Lars Cordes, har oplevet Infrasoft som meget samarbejdsvillige og imødekommende over for UNIKs krav og ønsker. Han påpeger også fordelen ved, at de som kunde har samarbejdet med de samme konsulenter gennem hele processen:

“Det gode ved samarbejdet med InfraSoft har været, at der har været nogle ganske få gengangere. Vi har haft få konsulenter, som virkelig forstår os, vores ønsker og behov. Konsulenterne har kunnet sætte sig grundigt ind i det tankesæt vi har her i huset”

UNIK har selv udvist stort engagement gennem hele processen og har haft øje for de mange muligheder der er, for at anvende Nilex’ fleksibilitet i nye retninger. Der er store ambitioner, og det har bl.a. betydet at UNIK i den nærmeste fremtid skal implementere en ny vidensdatabase og kundeportal, som gør UNIK i stand at servicere kunderne mere direkte, uden at de først skal have fat i en supportkonsulent.



Infrasoft logo

Har du spørgsmål til vores produkter eller ønsker du at høre nærmere, giver vi dig gerne et opkald. Det eneste du skal gøre, er at udfylde og indsende formularen. Så vil en af vores medarbejdere kontakte dig.
Indtast dit navn
*
Indtast dit telefonnummer
 
Skriv eventuelt en meddelelse
 
'
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.