Glostrup bruger Nilex som Shared Services Platform

Med Nilex Service Management løsningen har vi fået et system, som gør det muligt at håndtere supporthenvendelser til it-afdelingen hurtigt og effektivt. Og vi har samtidig fået et system, der kan ”bøjes” i nye retninger. Vi har omkring 6.000 sager om året fra vores cirka 1500 aktive brugere, siger Henrik Nellager, centerchef, Center for It og Udvikling, Glostrup Kommune

It-support

Vi havde brug for et nyt, fleksibelt helpdesk-system, og da vi afsøgte markedet, fandt vi, at Nilex Service Management platformen opfyldte de behov, vi havde i vores it-afdeling. Vi lagde vægt på at få et fleksibelt system med en god funktionalitet og brugerflade, hvor vi også kunne få mulighed for at designe funktionalitet, som vi løbende får behov for.


Med Nilex har vi fået et system, som gør det muligt at håndtere supporthenvendelser til it-afdelingen hurtigt og effektivt. Og vi har samtidig fået et system, der kan bøjes i nye retninger. Når en bruger har et spørgsmål om it, så udfylder brugeren en simpel formular, som dermed bliver en sag i Nilex. Denne sag tildeles en medarbejder, som dermed kører sagsgangen i systemet. Det er muligt at maile og sende dokumenter frem og tilbage mellem bruger og medarbejder, indtil der er fundet en løsning, ligesom dokumentationen løbende fastholdes.

Kursusadministration

Efter at have brugt Nilex til it-support i en periode kunne vi se muligheden for at anvende Nilex’ fleksibilitet i en ny retning. Vi havde nemlig brug for at få mere styr på administrationen af kursustilmeldingerne blandt vores medarbejdere i kommunen, og vi havde ikke et system til det.
 
Det viste sig, at Nilex passede glimrende til de behov, vi havde, og dermed fik vi pludselig et administrationssystem i uddannelses-afdelingen. Fordelen var at vi havde Nilex systemet i forvejen og vi havde kompetencerne til at drive det – og vi skulle ikke ud at indkøbe et helt nyt system.

Rekrutteringsforløb

Vi fandt på at gå endnu videre i udviklingen og anvendelsen af Nilex. Vi havde også et behov for at få automatiseret processerne omkring vores jobrekruttering. I kommunens afdelinger bliver der brugt mange ressourcer på at modtage ansøgninger, at sende svar på modtagelse, at udvælge ansøgere til samtale, at indkalde til samtaler og endelig at sende afslag til de ansøgere, der ikke kommer i betragtning. Med de tilpasninger vi foretog i Nilex kunne vi i stor udstrækning automatisere denne proces, ligesom udvælgelsen og kvalificeringen af den enkelte ansøgning blev effektiviseret.
 
Vi har et stort besparelsespotentiale her, idet vi kommer til at bruge langt mindre tid på hele processen omkring ansøgninger i den enkelte afdeling, når systemet forventeligt om lidt bredes ud til hele kommunen.

Samarbejde med Infrasoft

Vi har et godt og respektfuldt samarbejde med Infrasoft. De kender os og vores behov, og ikke mindst kender de deres teknologiske løsninger til bunds og véd, hvad systemet kan. Vi holder sammen med andre kunder årlige møder med Infrasoft, hvor vi får information om nye tiltag, som er på vej. Disse møder er vi glade for, ligesom det er godt at arbejde med et system, der er i løbende udvikling.
 
Infrasoft er en teknologisk bevidst virksomhed, hvor medarbejderne ved, hvad de har med at gøre. De er gode til at lytte og forstår vores ønsker om udvikling og løbende effektiviseringer.”
 
Henrik Nellager, centerchef, Center for It og Udvikling, Glostrup Kommune

Har du spørgsmål, giver vi dig gerne et kald

Har du spørgsmål til vores produkter eller ønsker du at høre nærmere, giver vi dig gerne et uforpligtende opkald. Det eneste, du skal gøre, er at udfylde og indsende formularen, så vil en af vores medarbejdere kontakte dig. 

* Disse felter skal udfyldes for at modtage et opkald fra os


Få svar på dine spørgsmål her:
 
Navn
*
Virksomhed
*
E-mail
*
Telefon
*
Emne
 
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.